Inceputuri

Uneori am prostul obicei de a citi doar primele versuri dintr-o poezie si daca ele imi deschid o lume, citesc mai pe sarite restul si daca am si mai departe doua-trei puncte de sustinere, m-a castigat. Primul impact e fundamental.Mai ales in lumea vitezei.

Inceputuri care m-au luat, de pe club literar

seara
am observat
un roi de fluturi
se apropiau în linişte
albi galbeni albaştri negri maronii (caldura unui geam- poezie de V leac, de t s Khasis)

vârsta la care vântul îţi flutură gleznele
fără teroarea că, mai târziu, te vor despărţi ani-lumină
de singurătatea prusacă a buzelor ei,
(ploaie, vorbe neinsufletite – poezie de claudiu komartin – lui mircea ivanescu)

mine, Lania,
s-a făcut 11 şi s-a făcut decembrie,
It doesn’ t matter
tu respiri în somn, în ce ritm
vor visele tale,
şi ăsta e singurul meu ceas,
agenda mea. (poezie de cosmin ciotlos)

mori liniştit zile în şir şi nimeni nu află.
este o atâta limpezime când îţi duci gesturile la capăt.
şi pentru ca totul să fie cu adevărat frumos
cineva aruncă în urma ta un câine.
femeile parcului îngrijesc copacii în floare. le toarnă
lapte la rădăcini. treci printre ele
cu un câine şi ele ” o iată un cadavru”.
(un poem de teodor duna – poezie de dan coman)

cum ies din ceaţă, bagaje tîrînd
bunădimineaţabunădimineaţa
pe lîngă sînii tăi auzi căscînd
vreunul poate îţi caută faţa (pentru siguranta dumneavoastra. duty free blues- pezie de rares moldovan)

Lasă un răspuns

