Miron Radu Paraschivescu si Lorca

Scriitorul roman de origine rroma a dat o varianta foarte interesanta baladelor lui Lorca. Ce e ciudat e faptul ca, daca eu stiu bine si el l-a infundat pe Arghezi, poezia lui pare a folosi cam aceleasi mijloace de expresie argheziene.

Varianta pt Balada somnambula, numita de MRP „Cantic de fata neagra”, evident purtand amprenta originalitatii romanului

„Drag mi-a fost de cand ma stiu

rosu-aprins si stacojiu,

luntrea rosie pe unde,

calul roib suind la munte

In pridvor sta visatoare

fata neagra, neagra floare,

paru-i rosu cade sange,

ochii-n roua, parc-ar plange.

Si in bucle, dulcea luna

i-a pirostrit o cununa

ca o para de faclie,

dar ea n-o vede, n-o stie.

Numai rosu mi-a placut.

Stele mari sclipesc tacut;

aburite, printre ele,

zorile isi fac perdele.

Trece vantul prin gutui,

printre ramurile lui,

ca motanul se zburleste

muntele, si-n zare creste.”

 E doar un fragment. Mie imi place ft mult.

 Vlaminck, un preferat al meu

valminckseinechatou.jpg

Si inca o pictura…autorul o sa il caut mai tarziu

reader.jpg

2 răspunsuri

  1. e o pictura a lui Fragonard, dar poate ai aflat deja

  2. Raspund si eu cu mare intarziere. Am lipsit ceva timp.
    Nu, nu aflasem inca. Multumesc 🙂 !

Lasă un răspuns

