KILL BILL 2

Mi-a placut mai mult decat 1, pe care n-am reusit sa il vad decat pana la jumatate, dupa alte doua incercari nereusite de a trece de scena in care este ucisa prima persoana.

Al doilea volum mi-a placut pentru faptul ca e lung atat cat trebuie, are dialoguri foarte la obiect si mai ales……pentru tacerile lungi si pline de sens care mie imi plac muuuult. Fiecare personaj e bine individualizat, fondul e de asemenea interesant – tot spatii cu putina populatie – desertul, interioare, gradinile asiate, cimitirul etc, ceea ce ii da in aer mitic. Personajul Umei Thurman imi place de asemenea, ca si demonstratiile de virtuozitate ale maestrului chinez.

Replici care pot fi intelese in contextul mai larg al intregii umanitati – cum ar fi cel al maestrului Pai Mei- Daca nu stii sa mananci ca un om, atunci am sa te bat ca pe un caine si am sa te dau afara sa traiesti ca un caine – parafrazare evident 🙂 .

Ceilalti nu inteleg ce vad eu interesant la filmul asta – mi se pare bine facut, extrem de bine facut – personajele nu filozofeaza, dar au inteligenta pe care ti-o imprima o viata traita la limita, care, dupa mine, valoreaza extrem de mult, chiar daca nu e cultivata prin lectura, desi aceasta din urma nu face decat sa o intareasca pe prima, sa o rafineze in oarecare masura.

Nu stiu nici eu exact de ce imi place, caci faptul ca e bine facut si are un aer misterios nu e totul; evident e fain si faptul ca e construit intr-un mod inteligent, care sa iti starneasca curiozitatea – volumul 1 contine uciderea criminalilor, ti se da doar atat cat sa intelegi cat de cat actiunea, abia in al 2-lea ajungand sa pricepi cauzele mai profunde.

Poate imi place aerul asiat, forta libertatii ei, maternitatea profunda, inteligenta si capacitatea de a rezolva situatii aparent fara iesire (cum ar fi aceea de a fi ingropata de vie), lipsa de logoree a personajelor, expresivitatea actorilor. In fond, actiunea nu e cine stie ce – o asasina profesionista care incearca sa devina altcineva, o persoana obisnuita, e ucisa in timpul unei repetitii pentru nunta, impreuna cu toti cei prezenti – imi place faptul ca biserica pare a fi situata in mijlocul desertului- dar nu moare de tot, miraculos isi revine si incepe sa se razbune pe cei care au ucis-o, care sunt fostii ei colegi-asasini, in frunte cu maestrul lor, care e iubitul ei p care l-a parasit bla, bla, bla… – tocmai ca frumusetea sta in profilul personajelor, in aerul plin de mister al lui Bill….are si unele parti mai nereusite, cum ar fi aceea ca toti o lauda pentru cat de grozava asasina era…este si despre supereroi, un film bun al unui baietel foarte talentat, care adora supereroii….dar se vede ca baietelul are o capacitate de a privi adanc in sufletul oamenilor si de a-l reda expresiv in doar cateva tuse, foarte bine trase…Per ansamblu, mi-a placut foarte mult acest al doilea volum.

Regia – Quentin Tarantino

Scenariul – Quentin Tarantino si Uma Thurman; la al doilea volum doar Quentin T

Volumul 1 – premiera in toamna 2003, vol 2 in primavara 2004

Actorii Uma Thurman, David Carradine, Daryl Hannah, Michael Madsen, Lucy Liu, Gordon Liu

384px-kill_bill_vol_one_ver.jpg

Lasă un răspuns

