Care sunt primele 5 carti care v-au taiat rasuflarea?

  Mi se intampla, in ultima vreme, sa citesc cartile doar pe jumatate sau sa le las necitite pe ultima suta de metri. Care-o fi explicatia? Sunt prea dificile pentru mine? Sunt prea lenesa? Sau nu mi se potrivesc, nu e ceea ce caut? 

  Asa mi s-a intamplat cu:

Bufoniada lui Vonnegut (nu am mai simtit nevoia sa citesc finalul); J.L. Carr – O vara la tara( am abandonat-o dupa jumatate); Galaad – de Marilynne Robinson (abandonata la jumatate); William Trevor – Citindu-l pe Turgheniev( am citit-o cu greu la inceput, am grabit lectura pe a doua treime si am abandonat-o pe ultima) Sfantu’ Asteapta – Raymond Queneau ( intrerupta la jumatate, dar vreau sa o reiau neaparat)…Se pare ca nu am gusturi asemanatoare cu Ioan T Morar.

  As vrea sa citesc o carte pe nerasuflate, o carte buna. Cer ajutorul cititorilor experimentati. Care ar fi primele 5 carti care v-au taiat rasuflarea?

21 răspunsuri

  1. incearca Raul de Jan Guillou (editura Humanitas). sau Casa Somnului de Jonathan Coe (Polirom).

  2. Si mie mi se-ntampla.Citesc concomitent mai multe carti.Le incep, le las, le reiau.Caut mereu cartea in care sa ma scufund ca intr-un univers, altul decat cel in care traiesc efectiv.Iti recomand „O mie de farame” de James Frey.Garantez !

  3. Eu cred că e o treabă bună că nu ai aceleaşi gusturi cu Ioan T. Morar. Două cărţi pe care nu le-am putut lăsa din mînă au fost „Zâtul” şi „Dinţi albi”, deşi nici una nu intră în gusturile mele obişnuite. Pe urmă, „Reţetarium”, iarăşi departe de stilul meu, dar citită pe nerăsuflate. Şi orice de Carson McCullers.

  4. Si pe mine ma omoara colectia asta a celor de la Cotidianul. Da le citesc pina la capat ca poate reusesc sa ma surprinda. Din ea iti recomand Pacientul englez. Ultima care chiar mi-a taiat rasuflarea a fost In vremea fluviului Amur de Andrei Makine.

  5. @tuturor – multumesc mult!!

    @raulnecesar – nu am auzit de cei doi, din pacate, dar voi repara asta, daca tie ti-au taiat rasuflarea..

    @isuciu – „Caut mereu cartea in care sa ma scufund ca intr-un univers, altul decat cel in care traiesc efectiv” – este exact ceea ce caut; vreau cartea care sa ma captiveze prin stil, idei, atmosfera, constructie sau chiar si printr-una din ele, dar sa fie intr-adevar extraordinara acea parte a ei. Nu stiu ce sa zic de cartea propusa de tine, am o oarecare reticenta, dar voi incerca, daca spui ca e atat de buna.

    @hiacint – ” Zatul” o recomanda si luciat si chiar ca ma voi apuca de ea, de data aceasta. Am fost tentata sa o cumpar o data, dar am renuntat. De Carson McCullers vorbeste mult si whitenoise, deci o trec pe lista. Faza asta cu faptul ca te-au captivat tocmai carti departe de gustul tau ma face sa te intreb in ce sens sunt ele diferite. Eu nu pot spune ca stiu exact care e gustul meu, dimpotriva, caut acea carte care sa ma farmece, sa imi distruga tipare, sa ma recladeasca interior, sa ma ajute sa vad, sa aiba de toate…

    @stochastic – intrebare: care dintre ele te-a surprins mai ales pe ultima suta de metri? Voi incerca Makine.

  6. Pai as apatesti cand citesti cartile de la cotidianul… Sunt de acord cu raulnecesar, Raul de Jan Guillou e o supercarte. Incearca si Masurarea lumii de Daniel Kaufmann. Astea mi-au venit in cap acum…

  7. @dragos c – 🙂 unele au fost totusi bune! Multumesc pentru sugestiile de lectura.

  8. Păi…am interpretat un pic altfel întrebarea ta, adică le-am amestecat. Revin. În afară de romanele scrise de Carson McCullers, celelalte cărţi menţionate le-am citit pe nerăsuflate findcă au fost dinamice, scrise cu nerv, cu suficiente trucuri să mă ţină atentă, „darul povestirii” etc.
    Pe rînd: distopiile, ca Zîtul şi Portocala mecanică, nu mă încîntă aşa de mult, am tendinţa să fac analogii cu lumea reală şi se pierde tot farmecul.
    Dinţi albi e un roman masiv, serios, un fel de clasic al problemelor contemporane,de la amestecul culturilor la identitate. Dacă nu avea atîta umor şi subtilitate, nu aş fi avut nici eu răbdare.
    Reţetarium e o ficţiune nebună, cu tot felul de creaturi. Am strîmbat din nas citind recenzii, dar te prinde, are un stil foarte atrăgător Costi Gurgu.

    Cît despre cărţi care te reconstruiesc, cărţi perfecte…tot caut şi eu una nouă, minunată, dar eşuez, sau o găsesc, dar mă farmecă pentru scurt timp,aşa că mă întorc la Faulkner, de exemplu.

  9. da, e buna delimitarea – exista carti pe care le citesti pe nerasuflate si care nu sunt neaparat Cartea pe care o cauti. Greaseala e, pana la urma, a mea. Multumesc pentru raspuns 🙂

  10. cezar paul-bădescu luminiţa, mon amour
    t.o. bobe – cum mi-am petrecut vacanţa de vară

  11. ma bucur ca recomanzi autori romani. Se pare ca au inceput sa scrie mai bine.

  12. Eseu despre orbire.

  13. Saramago e deja pe lista de asteptare

  14. Ernesto Sabato – Tunelul
    John Fowles – Magicianul

  15. si apropo… Sfantu Asteapta a fost o lectura ingrozitoare… a trebui sa ma rog ca s-o termin… (nu am obiceiul sa abandonez lectura pe parcurs)

  16. Cartea lui Fowles am citit-o (prin liceu)- o constructie foarte complexa, multe scene erotice, totul era pana la urma un experiment;
    Tunelul lui Sabato – am citit-o, de asemenea; era extrem de intensa

    Sfantu-Asteapta – n-am terminat-o inca; da, am acest obicei ingrozitor…

  17. by the way,imi place blogul tau, e trecut in blogroll

  18. Multumesc mult:)
    Pentru ca tot ai citit cartile, hai sa-ti recomand altele:D Asadar:
    Gabriel Garcia Marquez – Dragostea in vremea holerei
    Ernesto Sabato – Despre eroi si morminte
    Dan Brown – Ingeri si demoni (daca vrei sa vezi cum e sa citesti un film)

  19. A doua si a treia sunt citite; de Dan Brown n-am citit decat Ingeri si demoni, dar n-o citeam decat ca sa aflu ce urmeaza, intriga usor politista, saream pasaje intregi care ma plictiseau; stilul lui e foarte slab; n-am mai citit alta, mi-a ajuns asta; pe prima am trecut-o la carti de citit

  20. zenobia de gellu naum. iti taie de-a dreptul rasuflarea

  21. Multumesc! 🙂

Lasă un răspuns

