Marcel Proust

Citesc „In cautarea timpului pierdut” si imi place tare mult. abia astept sa termin primul volum ca sa scriu cateva impresii. Are un farmec aparte, e ca o portie de ceva bun pe care vrei sa il savurezi cat mai mult. Nu ma asteptam sa imi placa atat de mult.

 E  editia de la Leda, scumpa, dar de calitate. Am citit la cinabru ca traducerea Irinei Mavrodin e mai buna. imi pare  rau ca nu o am pe aceea, dar e faina si a lui Radu Cioculescu.

 O sa revin.

5 răspunsuri

  1. Din volumul 1 mie mi-a placut prima parte. Apoi din al doilea, a doua. Apoi urmeaza Plecarea Albertinei si Timpul regasit. Te rog sa nu te descurajezi daca vei da de pasaje naspa. Las-o si reia-o, e o incantare. Sa scrii neaparat pe blog, sunt curios cum mai e perceputa cartea in ziua de azi. Eu o citesc tot timpul, desigur, pe fragmente.

  2. Lectura placuta, e chiar o achizitie de zile mari. Cat priveste traducerea, stii si tu cum este… de gustibus. Poate unde traducerea Cioculescu a fost si prima peste care am dat. Astept sa scrii.

  3. Multumesc pentru incurajari!!

    @ dragos – intr-adevar citesc prima parte de zor si imi place. Sunt hotarata sa ma tin de ea, macar pentru stilul deosebit al lui Proust.

    @ cinabru – Am luat-o cu inima cam stransa, stiind ca este unul dintre cele mai mari romane ale secolului, dar chiar ca merita toti banii. Felul in care e tradusa e fain.

  4. foarte fain ca ai ajuns in momentul in care sa te apuci …il aman de vreo 8 ani…in liceu l-am citit doar foarte putin, apoi am tot strans volumele, sunt din diverse editii…bpt, unele cartonate, cu foi ingalbenite…
    tot zic ca o sa-mi fac curaj….sau astept momentul…

  5. Prima parte e foarte faina, sunt portrete foarte reusite, e clar autobiografic si are un stil foarte ingrijit, dar cat de cat limpede. Cand e opac e vina traducatorului, cred. Nu trebuie citite toate dintr-o suflare, se poate citi si intr-o viata 🙂

Lasă un răspuns

